Materiaalit
-
17.2.2021
Kuuden helsinkiläisen opettajan uraauurtava työ tuotti kattavan tukimateriaalin kielirikasteiseen suomi−englanti-opetukseen. Käsikirja kokoaa ensimmäistä kertaa yksiin kansiin kielirikasteisen opetuksen kielelliset ja sisällölliset tavoitteet.
Lue koko kirjoitus »11.2.2021Kielitietoista samanaikaisopetusta pilotoitiin yhdeksässä helsinkiläisessä peruskoulussa vuosien 2019–2020 aikana. Toiminnan tavoitteena oli luoda malli, joka edistää henkilöstön kielitietoista osaamista sekä kehittää oppilaiden kielitietoisuutta ja oppimisen edellytyksiä.
Lue koko kirjoitus »28.8.2020Yhdessä nuorten kanssa koottu Osallistu ja vaikuta -opas esittelee vaikuttamisen monia mahdollisuuksia ja innostaa osallistumaan.
Lue koko kirjoitus »28.3.2020Toiminnallisten vinkkien vihkonen on tarkoitettu perheille kotiin lasten kanssa yhdessä toteutettavaksi.
Lue koko kirjoitus »6.2.2020Ilmiöoppiminen on jaettua asiantuntijuutta, tutkivaa otetta, oppijalähtöisyyttä ja monitieteisyyttä. Hyödynnä ilmiöoppimisen suunnittelun ja toteutuksen sekä oppimisen arvioinnin tueksi kehitetyt työvälineet!
Lue koko kirjoitus »5.2.2020Värkkäämällä maailma haltuun -käsikirja antaa eväitä värkkäilyprojektien käytännön toteutukseen ja värkkäilytilojen yhteisölliseen suunnitteluun.
Lue koko kirjoitus »1.6.2018OOS -projektin tavoitteena oli kehittää lukioiden pedagogista toimintakulttuuria opiskelijalähtöisemmäksi.
"The basic idea of design and design-driven education is that students and teachers participate together in the planning, implementation and evaluation of learning projects"
Heikkilä A.S., Vuopala E. & Leinonen T., 2017
Lue koko kirjoitus »