Helsinki oppii – oivaltavaa oppimista Helsingissä

Digitalisaatio näkyy päiväkotien, koulujen ja oppilaitosten arjessa. Tutustu oppimisen toteutuksiin jaettujen esimerkkien avulla ja poimi ideoita omaan opetukseesi.

Ajankohtaista

Helsinki pyytää yrityksiltä ratkaisuja koulujen digihaasteisiin

30.5.2018

Tulevaisuuden älykkäät oppimisympäristöt  -hankkeessa kartoitettiin koulujen digihaasteita. Haasteisiin vastaavia yritysten ratkaisuja yhteiskehitetään  viidessä Helsingin peruskoulussa sekä kaupungin lukioissa syksyllä 2018.

Lue koko kirjoitus »

"Teenkin palmikkoa pipooni" - Sähköinen portfolio tuo näkyväksi oppimista prosessina

16.8.2018

Torpparinmäen peruskoulussa käyttöön otettu sähköinen portfolio tukee ja rikastuttaa käsityön opetusta ja oppimista. Portfolio ja siinä käytettävä digitaalinen sovellus ovat olennainen osa oppilaan oppimisprosessia sekä tärkeä myös arvioinnissa.

Lue koko kirjoitus »

Tutustu oppimisen toteutuksiin

Kasvatuksen ja koulutuksen toimialalla digitalisaatio näkyy päiväkotien, koulujen ja oppilaitosten arjessa. Tutustu oppimisen toteutuksiin jaettujen esimerkkien avulla ja poimi ideoita omaan opetukseesi.

Apparatön - digitala vertyg och multiliteraciet

Utgående från Helsingfors plan för småbarnspedagogik jobbade vi med spelet Apparatön: ” Barnen ska uppmuntras att undersöka och observera informations-och kommunikationsteknikens roll i vardagslivet och stifta bekantskap med olika digitala verktyg, applikationer och spel.”

daghem multiliteraciet småbarnspedagogik

Meriseikkailu! Toiminnallista esiopetusta liikkuen

Päiväkoti Ylä-Malmilla Helsingissä kehitettiin Meriseikkailu -toimintamalli, joka sai innostuksensa lasten mediamaailmaan liittyvistä kokemuksista ja kiinnostuksen kohteista. Meriseikkailu on lasten osallisuutta ja yhteistoiminnallisuutta vahvistava liikunnallinen leikki, jossa lapset ratkaisevat pienryhmissä erilaisia tehtäviä.

varhaiskasvatus esiopetus liikunta oppimisympäristöt osallisuus

Sääseurantaa yhteistyöprojektina yli kuntarajojen

Pitäjänmäen peruskoulun 9. luokan oppilaat syvensivät ymmärrystä sään perusilmiöistä kirjaamalla säähavaintoja viikon ajan yhdessä neljän eri kunnan ysiluokkalaisten kanssa .

sääseuranta sosiaalinenmedia

@helsinki_oppii

Seuraa @helsinki_oppii instassa ja jaa oma oppimiskokemuksesi lisäämällä #helsinkioppii!